Bártfai Laci bácsi

Kezdőlap
Magamról
Kiadóim elérhetősége
Képtár
Videók
Vendégkönyv
E-mail nekem
Bannerek-linkek

 

Mit főztél ma? Írd ide

Saját receptjeid Ide írd!

Blog-olok

Próba

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2008-06-15
 

 

 

 

 

 

Cafe Nero

Fehér csokoládés habos kávé

Café Royal

Cafe d'Amour

Mocha Cappuccino

Argentín kávé

Belga kávé

Gyerek Sangria

Mézes banánhűsítő

Bloody Mary (12 cl)

Gyümölcslimonádé

 

 

 

Google PageRank

Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

 

 
Fényújság

 

"Helyes étkezés"-Okos gondolatok a tejberizstől-Banánnal a kötélidegekért-Aszalt gyümölcs a nyugodt álmokért-Így szabadulhatsz meg 40 kg-tól! - mintaétrenddel-Tavaszi tisztító kúra felkészítés-"Fogyókúra"-Nem tudsz lefogyni? Rejtett okai lehetnek!-4 hét alatt 4 kiló - Itt az antistressz-diéta-4 szuper koktél 1 napos tisztítókúrához-7 természetes vírusölő - tények és tévhitek-A legjobb energetizáló táplálkozási tippek-"Gyógyítás étellel"-Gyógyító teák!!!-/
 
 
Fogyókúra (evéssel)
Fogyókúra (evéssel) : Szégyelled a pluszkilókat? Így fogyhatsz le!

Szégyelled a pluszkilókat? Így fogyhatsz le!

  2009.10.27. 20:04


Neked ajánlott…

…. ha szereted a gyümölcsöket, zöldségeket, halakat, húsokat és nem okoz problémát, ha le kell mondanod a tésztáról, kenyérről, süteményről.
… ha türelmes vagy és tartós eredményre vágysz
… ha le szeretnéd küzdeni az éhségrohamokat és az édesség iránti vágyat - a stabil vércukorszint és a laktató húsos ételek segíthetnek ebben
… ha korábban már kipróbáltál és megkedveltél valamilyen alacsony szénhidráttartalmú étrendet.

A diéta alapelve

A Paleo-diéta különböző változataival évtizedek óta kísérleteznek szakemberek. Az elmélet szerint magas C-vitamin, kálium és fehérjebevitel, a mérsékelt szénhidrátfelvétel, valamint a gyümölcsök, zöldségek, jó minőségű zsírok bőséges fogyasztása jellemezte őseink táplálkozását, a gabonák, hüvelyesek és tejtermékek hiánya mellett. A nyers ételek fogyasztása is általános volt, és az élelmiszeripar által feldolgozott étel, így élelmiszer adalékanyag sem létezett. A Paleo-diéta leírói közül sokan az étrend gyors, néhány emberöltő alatt bekövetkezett változását, és az energiában gazdag ételeket teszik felelőssé a cukorbetegség, elhízás és rák fokozott elterjedéséért.

Az étrend megítélése

Az elméletben sok igazság van: kétségtelen, hogy ha az őseinkéhez hasonló étrendet követsz, sokat mozogsz, ahogy őseink is, akkor lefaraghatod a felesleges kilókat és egészségedet is megőrizheted. Az ötletgazdák a diéta  tartós, életmódszerű követését ajánlják, annak ellenére, hogy hosszú távú hatásai nem ismertek. A cél nem kifejezetten a fogyás, hanem a szerintük egészséges étrend kialakítása - a kilók leadása csak „mellékhatás”. A módszer tudományosan nem teljesen igazolt, és ronthatja számos fontos tápanyag bevitelét-felszívódását. Például ha nem fogyasztasz elég tej- és tejterméket (kivéve, ha tejfehérje-allergiád vagy tejcukor érzékenységed van), akkor nem jut elég kalciumhoz, D-vitaminhoz vagy fehérjéhez a szervezeted. Az eredeti étrendben sok hús és hal szerepel: ezek az élelmiszerek gazdagok vasban, fehérjében és B12-vitaminban, de ha valaki sokat fogyaszt ezekből az élelmiszerekből, az ártalmas is lehet pl. a rosszabb egészségi állapotban lévő embereknek. Sportolók számára a diéta módosított változatai léteznek.

Az étrend alapjai

 

A diéta részben az egészséges táplálkozás mai irányalapelvein alapul.

  • A menüdben szerepeljenek a magasabb fehérjetartalmú élelmiszerek zöldségekkel kiegészítve. Nem engedélyezett a korlátlan húsfogyasztás, ez ugyanis nem segíti elő a zsírleadást, de gyakoribb és nagyobb mennyiségű, mint az általában ajánlott adag.
  • Javasolt vacsora: egy szelet hús, hal, tojás zöldségkörettel olyan mennyiségben, ahogyan azt egy normál étkezés mellett egy átlagos ember elfogyasztaná.
  • Tízóraira, uzsonnára rágcsálhatsz friss vagy aszalt gyümölcsöt, de ne feledd, hogy ez utóbbiak sok energiát tartalmaznak, és az előállítás során sok vizet és vitamint veszítenek, így nagy mennyiségben kerüld a fogyasztásukat.
  • Nem engedélyezettek az üdítőitalok csak a zöldség és gyümölcslevek, a tiszta víz, a különböző teák.
  • Tiltottak a chipsek, sőt minimálisra kell csökkenteni az adalékanyagokkal vagy sóval készült élelmiszerek fogyasztását is (a sportolók ez alól kivételek!).
  • A fertőzések elkerülése érdekében természetesen inkább tartósított vagy adalékanyagokat tartalmazó, de biztonságos élelmiszereket használj.
  • A megfelelő fehérjebevitel a feszes, izmos test felépítéséhez nélkülözhetetlen. A húsok segítenek a fehérje, vas és B12-vitamin szükséglet kielégítésében, a halak ráadásul az esszenciális zsírsavaknak is jó forrásai, ezért jó, ha hetente többször is megtalálhatóak a menüben.  A halakból készült ételek, halolajak elősegíthetik a diétázók fogyását, testösszetételük kedvező irányba történő változását is! A sovány húsok és a halak az egészséges vegyes étrendnek mindennap részét képezik, a Paleo-étrendben a napi energia felvétel 25-30 %-át is kitehetik!
  • Ha törekszel az étrend betartására, akkor ne, vagy csak kis mennyiségben fogyassz felvágottakat, húskészítményeket. Válaszd a zsírszegényebb és minél kevesebb adalékanyagot tartalmazó termékeket, így például a különböző baromfi sonkákat!
  • Ha nem tudsz lemondani a koffeinről, mértékkel és ritkán fogyaszthatod (Az étrend szigorú követésekor tiltottak!). A bőséges folyadékfogyasztás a salakanyagok fokozott ürítésén túl elősegítheti a tömeg megtartását illetve a fogyást is, ezért fogyassz naponta minimum 2-3 l alkoholmentes folyadékot pl: 2-3 csésze illatos és antioxidáns hatású anyagokban gazdag zöld vagy fekete teát, ezzel ugyanis fokozhatod szervezeted anyagcseréjét, energiafelhasználását. A zsírégetést mozgás mellett elősegítheti a magas C-vitamin tartalmú gyümölcsök, a citromlé vagy a csipke tea fogyasztása is.
  • A tejtermékek fogyasztása az eredeti étrenddel szemben az európai ember számára nagyon fontos, ezért a Paleo-étrend hosszú távú követésekor (ha nincs tejfehérje-allergiád vagy tejcukor-intoleranciád) naponta vagy hetente többször fogyassz némi kalciumban és D-vitaminban gazdag sovány tejet és tejtermékeket.
  • Az alkoholnak magas az energiatartalma, így az alkoholos italok megnehezítik a fogyást. Az egészséges étrendbe napi 1-2 dl bor fogyasztása belefér, ám az alkoholos italok egyáltalán nem részei az ősi étrendnek!
  • A Paleo-étrend hosszú távú követésekor alkalomszerűen teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret és tésztát is ehetsz. Ezek gazdagok rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban ám étrendünkben korábban csak kis mennyiségben fordultak elő.
  • A cukrot mérsékelt mennyiségben felhasznált, ellenőrzött helyről származó mézzel helyettesítheted.
  • Főzéshez, ételkészítéshez használj növényi olajokat: pl: hidegen sajtolt magolajat, lenmagolajat, de a salátákat extra szűz olívaolajjal is készítheted.

Mire figyelj?

  • A Paleo-diéta beteg, illetve kórosan elhízott embereknek kizárólag orvosi kontroll mellett javasolt, de mindenkinek ajánlott tapasztalt dietetikus segítségét is igénybe venni orvosi tanács előzetes kikérése mellett!
  • Az étrend összetételének változása miatt javasolt multivitamin és ásványi anyag készítmény fogyasztása orvossal, dietetikussal konzultálva.
  • A kívánt fogyás elérése után átválthatsz Mediterrán- vagy Wellness-étrendre, de szakember segítségével a jól összeállított Paleo-étrend egész életen át követhető!
  • Tájékozódj az étrendről a diétához kapcsolódó mintaétrend áttekintésével és kérdezz dietetikus szakértőinktől.
  • Mozogj rendszeresen alacsony vagy közepes intenzitással! A mindennapos mozgás még hatékonyabbá teszi a módszert, ám az izmok és az agy üzemanyagául szolgáló szénhidrát relatív hiánya negatívan is befolyásolhatja fizikai és szellemi teljesítményed!
  • A módszer kipróbálásakor fokozottan érdemes a kielégítő kalciumfelvételre odafigyelni!
  • Ha problémáid vannak a vérzsír-szinteddel, érdemes dietetikussal is konzultálnod az étrend összeállításakor.  
  •  

  • Amennyiben gyermeket vársz, szoptatsz, cukorbeteg vagy, máj-, epe-, hasnyálmirigy- vagy vesebetegségtől illetve más egészségügyi problémától szenvedsz, feltétlenül kérd ki orvos, dietetikus tanácsát az étrend kipróbálása előtt!

Értékelés dietetikus szemmel:

A diéta előnyei:

  • Az étrend nagy mennyiségben tartalmaz zöldségeket és gyümölcsöket, halakat.
  • Az étrend segítségével elkerülhető lehet az étkezéseket követő farkaséhség.
  • A vitamin és ásványi anyag kiegészítés biztonságosabbá és kímélőbbé teszi az étrendet, a módosítások a szív- és érrendszer, csontok és az emésztőrendszer épségét is segíthetnek megóvni.

A diéta hátrányai:

  • Ha kihagyod a tejet és a tejtermékeket az étrendből, gyorsabb lehet a fogyásod, de valószínűleg nem viszel be a szervezetbe elegendő kalciumot.
  • Az étrend tudományos háttére csak részben megalapozott, az ősi étrend pontos másolása lehetetlen: soha nem fogsz rendszeresen csigákat, hernyókat, lárvákat, sáskákat és más ősi csemegéket falatozni, hiába népszerűek ezek a furcsa fogások pl. Afrikában és Ausztráliában!
  • A vörös húsok, zsíros ételek (általunk nem javasolt) rendszeres és az átlagosnál nagyobb mennyiségű fogyasztása bizonyos daganatos megbetegedések kockázatát is fokozhatja az étrend tartós követésekor

 

Bookmark and Share

 

Levesek

 

Köretek
 
Húsos ételek
 
Édességek
 
Hidegkonyha
 
Saláták
 
Grill,nyárs,bogrács
 
Hal és tengeri ételek
 
Erdei és vad ételek
 
Egytál ételek
 
Ünnepi ételek
 
Italok, koktélok
 
Évszakok ételei
 
Kenyerek,péksütemények
 
Gyorsételek:reggelik és vacsorák
 
Szervírozás, terítés
 
Fogyókúra (evéssel)
 
Gyógyítás étellel
 

 

Praktikák

Helyes étkezés

Helyes étkezés

Magyar étkezési kultúra

A mesterség kialakulása

Jótanácsok

 

Konyhai szótár

 

 

 

Design by

Semilin Graphic

Sztár szakácsok

Híres szakácsok

 

Add a starlaphoz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hőtérkép

Hőtérkép

Felhőkép

Felhőkép

 

Add to Google


~ FBLOG ~ A BARÁTOM VÁLASZTOTT NEKEM RUHÁT! FELVEGYEM, VAGY SE?!!! NAPONTA KREDITKÓDOK A CHATEN! SMINKTESZTEK! ~ FBLOG ~    *****    KÖNYVAJÁNLÓK - ha nem tudod mit olvass, itt találhatsz hozzá inspirációt - BOOKISLAND    *****    ÚJRA NYITVA! ~FBLOG~ ÁLLATKÍSÉRLETEKTÕL MENTES A SMINKED? ~HAMAROSAN KREDIT NYEREMÉNY! TERMÉKTESZTEK!~FBLOG~ÚJRA NYITVA!    *****    Astropapa-iskolája mindenkit szeretettel vár és INGYENES TANÁCSOT AD minden kedves érdeklõdõnek!    *****    Supernatural - ODaát - 13. ÉVad - Extrák - Infók - ÉRdekességek - ODaát - Supernatural - 13.ÉVad - Supernatural - ODaát    *****    A csillagjövõ oldalon,nem csak alacsonyak az árak, hanem a tanácsadás, teljesen ingyenes. Szeretettel várlak minden nap    *****    Új design! Az egyetlen magyar Olicity és a legaktívabb Zöld Íjász rajongói oldala! 6. évad & Arrowverse hírek!    *****    No.1 Christina Aguilera Fan Site - Minden ami X-Tina, minden héten újdonságok! Katt!    *****    TelenovelasWeb - Hírek, képek, videók, saját véleménnyel tarkított bejegyzések telenovellákról és a színészekrõl! Gyere!    *****    Hamarosan olvashatók lesznek az oldalamon az Asztro-tükör asztrológiai írásai, cikkei.    *****    Gesztenye, gesztenye, gesztenye... és egy álmos sün! Gyertek az októberi rétre Mályvával és Pipitérrel! Irány a Mesetár!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Ha te is a letisztult stílus híve vagy, nézz be hozzám! Smink, ruha, kritika //Style and Stuff// Style and Stuff//    *****    MINDEN HÓNAPBAN INGYENES G-PORTÁL SABLON! TELJESEN ÁTSZERKESZTHETÕ A LEGÚJABB KÓDOKKAL! Ne maradj le egyik hónapban sem!    *****    Rendeld meg az asztrológiai csomagok egyikét és teljesen ingyen megbeszélheted velem a kérdéseidet telefonon, skypeon!!!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film! Film!Film!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!    *****    A CSILLAGJÖVÕ OLDALON RENDKÍVÜLI AKCIÓK,LEHETÕSÉGEK.A MEGRENDELÉSEK UTÁN TELJESEN INGYENES KONZULTÁCIÓ,TANÁCSADÁS.VÁRLAK    *****    Õszi manókalandok a réten! Búcsúztassátok el ti is útra kelõ madarainkat Mályvával és Pipitérrel! Gyertek a Mesetárba!    *****    | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale |